Летописи

Выбранные теги: Очистить

Знамение,


Новгородская первая младшего извода

Новгородская Карамзинская

Софийская первая летопись

Тверская летопись

1027

В лѣто 6535 [1027]. Знамение змиево явися на небеси, яко видѣти всеи земли.

Теги: Знамение, 6535, 1027,

Въ лѣто 6535 [1027]. Явися знамение змиево на небеси, яко видѣти всеи земли.

Теги: Знамение, 6535, 1027,

1028

В лѣто 6536 [1028]. Знамение явися на небеси змиевъ видъ.

Теги: Знамение, 1028, 6536,

В лѣто 6536 [1028]. Знамение змиево явися на небеси, яко видѣти всеи земли.

Теги: Знамение, 1028, 6536,

1063

В се же лѣто в Новѣгородѣ иде Волховъ въспять; се же знамение не на добро бысть: на четвертое лѣто пожьже Всеславъ град.

Теги: Знамение, Князь, Новгород, Полоцкий, Река, Всеслав Брячиславич, Волхов, 1063, 6571,

1065

В се же лѣто поча рать копити Всеславъ. В се же время бысть знамение на западѣ: звѣзда привелика, луцѣ имущи акы кровавы, въсходящи с вечера по заходѣ солнецьномъ; пребысть же днии 7. Се же проявляше не на добро: по семъ бо быша усобица многы и нашествие поганых на Рускую землю; сиа бо звѣзда бысть акы кровава, проливающи кровопролитие. В се же время бысть дѣтище ввержено в Сѣтомль; сего же дѣтища вывлекоша рыболовы в неводѣ, егоже позоровахомъ до вечера, и пакы ввергоша и в воду, понеже бо бысть у дѣтища того срамнии удове на лици его, и иного нелзѣ бяше сказати срама ради. Пред сим же временемъ и солнце премѣнися, и не бысть свѣтло, нь якоже мѣсяць бысть, егоже невѣгласи глаголют снѣдаемому сущу. Се же бывают сица знамениа не на добро; мы бо по всему разумѣемъ, якоже древле при Антиосѣ въ Иерусалимѣ ключися внезапу по всему граду за 40 днии являтися имъ на въздусѣ на конех рыщющимъ въ оружьи, одежи златы имущимъ, полкы обавляемыи оружиемъ дъвижющимся: се бо проявляше нахождение Антиохово, нашествие рати на Иерусалимъ. Посем же при Неронѣ въ Иерусалимѣ восиа звѣзда образъ копииныи надъ градомъ: се же проявляше нахожение рати от римлянъ. И пакы сице же бысть при Устианѣ цесари, звѣзда восиа на западѣ, испущающе луча, еюже прозываху блистаньницю, и бысть еи сѣяющи за 20 днии; посемь же бысть звѣздамъ течение с вечера до утриа, яко мнѣти всѣмъ, яко падуть звѣзды; и пакы солнце безъ лучеи сѣяше: се же проявляше крамолы, недузи человѣкомъ, и умертвие бяше. Пакы же при Маврикии цесари бысть сице: жена роди дѣтище безъ очью и безъ руку, в череслахъ бѣ ему рыбеи хвостъ прирослъ; а песъ родися о 6 ногъ; въ Африкии же два дѣтища родистася: единъ о 4-хъ ногъ, а другыи о двою главу. Посемь же бысть при Костянтинѣ иконоборци, сына Леонова: течение звѣздъное на небеси бысть, отторгахуть бо ся на землю, яко видящимъ имъ концину мнѣти; тогда же и въздухъ вознѣяся по велику; и в Сурии же бысть трусъ великъ, земли разсѣдъшися трии поприщь, и абие изиде изъ земли дивно мьска, человѣческымъ гласомъ глаголющи, проповѣдающи наитие языкомъ, еже и бысть: наидоша бо срачина на Палестиньскую землю. Таковая же знамениа, еже бывают въ небеси, или въ звѣздах, или въ солнци, или птицами, или етеромъ коимъ, не благо бываеть; сице же есть се на зло бываеть, или проявление рати, или гладу, или смерть проявляет.

Теги: Знамение, Князь, Русь, Царь, Византийский, Полоцкий, Река, Иерусалим, Император, Сетомля, Всеслав Брячиславич, Саранча, 1065, 6573, Антиох, Сирийский, Нерон, Римский, Римляне, Юстиниан, Маврикий, Африка, Константин V, Лев III, Сирия, Палестина,

А в се же лѣто Всеслав рать почал. В си же времена бысть знамение: на западѣ звѣзда велика, лучя имущи кровавы, всходяще с вечера по заходѣ солнчнѣмь, и пребысть за 7 днии. Се же проявляшеся не на добро; по сем бо быша усобица многа и нашествие поганых на Русскую землю; се бо звѣзда бѣ аки кровава, проявляющи кровопролитие. В си же времена бысть дѣтищ ввержен в Сѣтомль; егоже дѣтища вывлекошя рыболове в неводѣ, егоже позоровахом до вечера, и паки ввергоша и в воду, бяшет бо сиць: на лици ему срамнии удове, а иного нелзѣ сказати срама ради. Пред сим же временемъ и солнце премѣнися, и не бысть свѣтло, но яко месяць бысть, егоже невегласи глаголють снѣдаему сущу. Се же бывают сицева знамениа не на добро; мы бо по сему разумехом, якоже древле при Антиосѣ въ Иерусалимѣ, и лучися внезапу по всему граду за 40 днии являтися на въздусѣ на коних рыщущимъ въ оружьи, златы имущи одежди, и плъкы обоя являемы, и оружиемь двизающимся: се же проявляше нахожение Антиохово, нашествие рати на Иерусалимь. По сем же при Неронѣ цари в том же Иерусалимѣ възсиа звѣзда въ образ копеиныи над градомъ: се же проявляше нахожение рати от римлян. И пакы сице же бысть при Иустианѣ цари, звѣзда възсиа на западѣ, испущающи лучя, юже прозываху блисталницу, и бысть блистающи 20 днии, по сем же бысть звѣздамь течение с вечера до утриа, и мнѣти всѣмь, яко падают звѣзды; и пакы солнце без лучь сиаше; по сем бо крамолы человекомъ и умертвиа бяше. Пакы же при Маврикии цари бысть сице: жена дѣтищь роди без очию и без руку, в чреслех бѣ ему рыбеи хвостъ прирослъ; песъ родися о 6 ногъ; въ Африкии же два дѣтища родистася: единъ о 4 ногах, а другыи о двою главу. По сем же бысть при Констянтинѣ иконоборци, сына Леонова: течение звѣздное бысть на небеси, оттръгаху бо ся на землю, яко видящимь имъ мнѣти кончину сущу; тогда же и въздухъ възниася повелику; в Сирии же бысть трус велик, земли разсѣдшися 3 дни и поприщь, и изыде дивно из земли, мска человечьскым гласомь глаголющи, проповѣдающи нашествие язык; еже и бысть, наидошя бо срачини на землю Палестинскую. Знамениа бо в небеси, или въ звѣздах, или в солнци, или птицами, или инѣмь чимъ, не на благо бываеть; но знамениа такова на зло бывают: ли проявление рати, ли глад, или смерть проявляеть.

Теги: Знамение, Князь, Русь, Царь, Византийский, Полоцкий, Река, Иерусалим, Император, Сетомля, Папа Римский, Всеслав Брячиславич, Саранча, 1065, 6573, Антиох, Сирийский, Нерон, Римский, Римляне, Юстиниан, Маврикий, Африка, Константин V, Лев III, Сирия, Палестина,

В се же лѣто Всеславъ рать почалъ. В си же времена бысть знамение на западѣ, звѣзда велика, луча имуща кровавы, въсходящу с вечера по заходѣ солнечномъ и пребысть за 7 дни. Се же проявлеше не на добро. По семъ же быша усобици многы и нашествие поганыхъ на землю Рускую. Сии бо звѣзда бысть, аки кровава, проявляюще кровопролитие. В си же времена бысть дѣтищь въверженъ в Сетомль, его же дѣтища выволокоша рыболове в неводѣ, его же смотрихомъ и до вечера, и пакы ввергоша и въ воду. Бяше бо сице: на лицѣ ему срамнии удове, а иного нелзѣ сказати, срама ради. Предъ сим же временемъ и солнце пременися, и не бысть свѣтло, яко месяць бысть, его же невѣгласи глаголють снѣдаему сущу. Сии же бываютъ не на добро. Мы бо по сему разумѣемъ, яко же древле при Антиохи въ Иерусалимѣ ключися внезаапу по всему граду за 40 дни являтися на въздусѣ на конехъ рыщущимъ въ оружии, злато имуща одежа, и полкы обоямы являются, оружиемъ движающимся. Се же проявляаше нахожение Антиохово, нашествие рати на Иерусалимъ. По сем же при Неронѣ царѣ в том же Иерусалимѣ восия звѣзда въ образъ копеины надъ градом. Се же имаше нахожение рати от римлянъ. И пакы бысть при Устиянѣ цари, звѣзда восия на западѣ, испущающе луча, юже прозывааху блисталницю, и бысть блистающе 20 дни. По сем же бысть звѣздамъ течение съ вечера до утрия, и мнѣти всѣмъ, яко падаютъ звѣзды. И пакы солнце безъ лучь сияше. По семъ бо крамолы человекомъ и умертвия бяше. Пакы же при Маврикии цари бысть сице: жена дѣтищь роди безъ очию и без рукъ, въ чреслехъ бѣ ему рыбеи хвостъ прирослъ. И песъ родися о шти ногъ. Въ Африкии же родистася два дѣтища, единъ о четырех ногахъ, а другыи о дву главъ. По семъ же бысть при Костянтинѣ иконоборцѣ, сына Леонова, течение звѣзьдное 1 бысть на небесѣхъ: отторгаху бо ся на землю, яко видящимъ имъ, мнѣти кончину сущу. Тогда же и въздухъ възлияся повелику. В Сурии же бысть трусъ великъ, земли рассѣдшися трии поприща, изыде дивно изъ земли мьска, человѣчиимъ гласомъ глаголющи, проповѣдающе нашествие языкъ, еже и бысть, наидоша бо срачини на землю Палестиньску. Знамения6 бо въ небеси или въ звѣздахъ, или въ солнцѣ, или птицами, или етеромъ чимъ не на добро бываеть, но сия знамения бывают на зло, или проявление рати, или гладъ, или смерть проявляетъ. Ростиславу сущу Тмутороканю и емлющу дань у касогъ и у иныхъ странъ. Сего убоявшеся, греци послаша с лестию Котопана, оному же пришедшу къ Ростиславу и ввѣрившуся ему, чтяше и Ростиславъ. Единою же пьюще Ростиславу с боляры своими, рече Котопанъ Ростиславу: «Княже, здравъ буди! Хощу ти пити». Князь же рече: «Пии!». Он же, испивъ половину, а половину дасть князю пити, дотиснувъся палцемъ въ чашу, бѣ бо имѣя подъ ногтемъ растворение смертное, и вдасть князю, урекъ смерть до дни осмаго, князю же испившу чашу. Котопанъ же, пришедъ къ Корсуню, поведааше, яко в сии день умре Ростиславъ, яко же и бысть. Сего же Котопана корсуньстии людие камениемъ побиша. Бѣ бо Ростислав мужь добръ на рати, възрастомъ лѣпъ и лицѣмъ красенъ, и милостивъ убогымъ. Успе месяця 18 февраля въ 3 день, и тамо положенъ бысть въ церкви Святыя Богородица.

Теги: Византия, Знамение, Князь, Погребение князя, Русь, Смерть князя, Тмутараканский, Тмутаракань, Убийство князя, Царь, Церковь, Богородицы, Боярин, Византийский, Касоги, Полоцкий, Иерусалим, Император, Корсунь, Сетомля, Всеслав Брячиславич, Греки, Дань, 1065, 6573, Ростислав Владимирович, Антиох, Нерон, Юстиниан, Маврикий, Африка, Константин V, Лев III, Сирия, Палестина,

Того же лѣта Всеславь Брячиславичь Полотцкии рать почалъ: прииде кь Пскову ратию и перси билъ порокы. О знамениихъ. Въ си же времена явися знамение на западѣ, звѣзда превелика, луча имуща кровавы, въсходящи съ вечера по заходѣ солнечнѣмь , и пребысть за 7 днии; се же проявляше не на добро, посемь же быша усобицы многы и нашествие поганыхъ на землю Русскую; сии бо звѣзда бысть акы кровава, проявляющи кровопролитие. чюдо. Того же лѣта въврьжень бысть дѣтищь въ рѣку Сѣтомль, егоже дѣтища вывлекоша рыболове въ неводѣ вь Киевѣ, егоже смотрихомъ весь день до вечера, и пакы въврьгоша его въ воду, бяше бо на лици ему срамнии уди, а иного нелзѣ и сказати срама ради. Предъ сѣмъ же временемъ солнце премѣнися, и не бысть свѣтло, но акы мѣсяць бывъ, егоже невѣгласи глаголють снѣдаему сущу. Сия же бываютъ знамения не на добро; мы бо по сему разумѣемъ , якоже древле въ Иерусалимѣ случися въ царство Антиохово Сириискаго, сына Селевкова, иже Епифании тлькуется корень грѣха, осмыи по Александрѣ Макидонскомъ. Предъ сего Антиоха нахожениемь за 40 днии начать являтися въ Иерусалимѣ внезаапу на въздусѣ на конихъ рыщущимъ, въ оружии, златы имуща одежда, и полкы обоамы являются , оружиемь движащимся; се же проявляаше нахожение Антиохово и нашествие рати. Посемь же при Неронѣ, въ томъ же Иерусалимѣ, восиа звѣзда копеинымъ образомъ; се же имяше нахождение рати отъ Римлянь. И пакы бысть при Устынианѣ цари, въ Цариградѣ, звѣзда восиа на западѣ, луча испущающа, юже прозывааху блисталницу, и бысть блистающу 20 днии, посемь же бысть звѣздамъ течение съ вечера до утра, и мнѣти всѣмъ, яко звѣзды падаютъ, и пакы солнце безъ лучь сиаше; посемь бо крамолы человѣкомъ и умертвиа бяше. Паки же при Маврикии цари бысть сице: жена дѣтищь роди безъ очию и безъ рукь, въ чреслѣхъ ему бѣ рыбеи хвостъ приросль; и песь родися о шти ногъ. Въ Африкии же родистася два дѣтища, единъ о четырехь ногахъ, а другыи о дву головахъ. Посемь же бысть при Константинѣ Копронимѣ, иконоборцѣ, сынѣ Лва Исавриискаго, течение звѣздно бысть на небесѣхь, отторгаху бо ся на землю, яко видящимъ имъ мнѣти кончину сущу; тогда же и въздухъ възлияся повелику; въ Сирии же бысть трусъ великь, земли разсѣдшися треи поприщь, изыде дивно изъ земли мъска, человѣческымъ гласомъ вѣщающи, проповѣдающи нашествие языкь, еже и бысть: наидоша бо Срачины на землю Паластинскую. Знамениа бо на небеси, или възвѣздахъ, или въ солнци, или птицами, или инымъ нѣкоимъ не на добро бываетъ; но сиа знаменiя бываютъ на зло, или проявление рати, или гладъ, или смерть проявляютъ.

Теги: Византия, Знамение, Князь, Царь, Царьград, Византийский, Полоцкий, Иерусалим, Император, Сетомля, Псков, Всеслав Брячиславич, Саранча, 1065, 6573, Антиох, Сирийский, Нерон, Римляне, Юстиниан, Маврикий, Африка, Константин V, Лев III, Сирия, Палестина, Александр Македонский,

1069

И побѣди князь Глѣбь с новгородци Всеслава на Гзени, месяца октября в 23 день, в пяток 6 час дни, на память святого Иакова, брата Господня. И велика бѣ тогда сѣча вожаном, а заутра обрѣтеся крестъ Володимиров в святѣи Софии на полатех, егоже взял бѣ Всеслав ратью в святѣи Софии.

Теги: Глеб Святославич, Знамение, Новгород, Новгородский, Церковь, Новгородцы, Полоцкий, Софии, Память, Всеслав Брячиславич, 6577, 1069, Гзень, 23 октября, Иакова Младшего, Вожане,

1088

В се же лѣто бысть знамение в солнци, яко погыбнути ему, и мало ся его оста, бысть аки месяць, в час 2 дни, маия 21.

Теги: 1088, 21 мая, 6596, Знамение,

В се же лѣто Всеволоду ловы дѣющу звѣриныа за Вышегородомь, и заметавшемь тенета, и кличем кликнувшем, спаде превелик змии от небесе, но ужасошася вси людие; и земля стукну, яко мнози слышашя.

Теги: 1088, 6596, Всеволод Ярославич, Вышгород, Дождь метеоритный, Знамение, Киевский, Князь,

Того же лѣта Всеволоду дѣющу ловы за Вышегородомъ, и меташа тенета на заяца, и кликнуша, и спаде великии змии съ небеси, и ужасошася людие, и ту земля стукну, яко мнозии слышааше.

Теги: 1088, 6596, Всеволод Ярославич, Вышгород, Дождь метеоритный, Знамение,

Того же лѣта бысть знамение въ солнцѣ, яко гыбнути ему, и мало его оста, и акы месяць бысть въ 2 час дни маия 21 день.

Теги: 1088, 21 мая, 6596, Знамение,

1092

В лѣто 6600 [1092]. Предивно бысть в Полотскѣ, в мечтѣ бяше в нощи; тутень стеняше по улици, яко человеци рищуще бѣси, и аще кто вылазяше ис храмины, хотя видѣти то, и абие уязвенъ бываше невидимо от бѣсов язвою, и с того умираху, и не смѣаху излазити ис храмов. И по сем же начашя въ день являтися на коних, и не бѣ их видѣти самѣх, но кони их видѣти копыта, и тако уязвляху люди полотскыа и их область, тѣм и человеци глаголаху, яко навье бьют полочаны. Се же знаменье поча быти от Дреютска.

Теги: 1092, 6600, Дрютск, Знамение, Полоцк, Полочане, Убийство,

1100

В то же лѣто бысть знамение на небеси, генваря 29, по три дни, акы пожарнаа заря от встока и юга, и запада, и сѣвера, и бысть тако свѣтя всю нощь, акы от луны полны свѣтяшеся.

Теги: Знамение, 1100, 6608, 29 января,

1104

В то же лѣто бысть знамение: стоаше солнце в кругу, а посреди круга крестъ, а посреди креста слънце, а внѣ круга обаполы двѣ солнци, а над солнцемь кромѣ круга другаго, рогома на сѣвер. Такоже знамение и в лунѣ тѣм же образом, февраля 4, 5, 6, по три дни и по три нощи.

Теги: Знамение, 1104, 6612, 4 февраля, 5 февраля, 6 февраля,

В лѣто 6612 [1104]. Того лѣта и бысть знамение: стояшеть солнце въ кругу, а посреди круга кресть, а посреди креста солнце, а внѣ круга обаполы двѣ солнце, а надъ солнцемъ кромѣ круга дуга рогома на сѣверъ. Тако же знамение и в лунѣ, тѣм же образом февраля 4, 5, 6 по три дни и по три нощи в лунѣ.

Теги: Знамение, 1104, 6612, 4 февраля, 5 февраля, 6 февраля,

1107

В лѣто 6615 [1107]. Трясеся земля въ 5 февраля.

Теги: Знамение, 5 февраля, 6615, 1107,

В лѣто 6615 [1107]. Трясеся земля февраля 5.

Теги: Знамение, 5 февраля, 6615, 1107,

Въ лѣто 6615 [1107]. Трясеся земля, февраля 5.

Теги: Знамение, 5 февраля, 6615, 1107,

1111

В лѣто 6619 [1111]. Бысть знамение въ Печерьскомъ монастырѣ февраля 11, явися столпъ огнянъ от земля и до небесе.

Теги: Знамение, Киев, Киево-Печерский, Монастырь, 1111, 6619, 11 февраля,

1112

Се бо видѣние видѣша въ Печерьскомъ монастыри, еже стояше столпъ огнянъ на тряпезницѣ каменнѣ, таже преступи на церковь и оттуду къ Городьцю, ту бо бяше Владимеръ в Радосыни.

Теги: Знамение, Киев, Киево-Печерский, Князь, Монастырь, Переяславский, Церковь в Киево-Печерском монастыре, Владимир Всеволодович, Городец, 6620, 1112, Радосынь,

1114

В лѣто 6622 [1114]. Бысть знамение въ солнци такоже. Погыбе въ 1 час дни, бысть видѣти всѣмь людем, осталося его мало, аки месяца долу рогома, март 19.

Теги: Знамение, 1114, 6622, 19 марта,

В лѣто 6622 [1114]. Бысть солнце акы месяць. Преставися Михаило, зовомыи князь Святополкъ Изяславичь, княживъ лѣт в Киевѣ.

Теги: Знамение, Киев, Киевский, Князь, Новгородский, Смерть князя, Полоцкий, Святополк Изяславич (Михаил), Туровский, 1114, 6622,

1115

И в се же лѣто бысть знамение въ солнци, якоже погыбе.

Теги: Знамение, 1115, 6623,

Того же лѣта бысть знамение въ солнци и погибе августа 1.

Теги: Знамение, 1115, 6623, 1 августа,

1117

В то же лѣто бысть знамение в Новѣгородѣ въ святѣи Софѣи от грома, а клиросъ всь падоша и с людьми ниць, нь вси живы быша, единъ от диакъ зараженъ бысть, мѣсяца маия въ 14, в час 10, вечернюю поющимъ. А на вечеръ бысть знамение в лунѣ.

Теги: Знамение, Новгород, Церковь, Софии, 1117, 6625, 14 мая,

В то же лѣто бысть знамение в Новѣградѣ в святѣи Софии от грому, маиа 14, в час 10 дни: вечернюю поющим, единь от дьякон заражен бысть от грому, а крилосъ всь падошя и с людми ниць, но живи быша; а на вечеръ бысть знамение в лунѣ.

Теги: Знамение, Новгород, Церковь, Софии, 1117, 6625, 14 мая,

Того же лѣта бысть знамение у святои Софии отъ грома, маа 14, въ часъ 10; вечерню поющимъ, единь отъ диакь зараженъ бысть отъ грома, а клиросъ весь и люди падоша ниць, но вси живи; а на вечерь бысть знамение въ лунѣ.

Теги: Знамение, Церковь, Софии, 1117, 6625, 14 мая,

1124

В лѣто 6632 [1124]. Мѣсяца августа въ 11 день, перед вечернею, поча убывати солнца, и погыбе все; о, великъ страхъ тогда, и тма бысть, и звѣзды быша и мѣсяць; и пакы нача пребывати вборзѣ, и пакы наполнися; и ради быша вси по граду.

Теги: Знамение, 11 августа, 6632, 1124,

В то же лѣто бысть знамение в солнци: августа 12 въ 9 час дни, пред вечернею, поча убывати солнца, бывшу ему, яко месяць мал, и мало не смерчеся, по полудни погибе все. О велик страх! И тма бысть, и звѣзды быша, и месяць. И пакы начя вборзѣ прибывати и наплънися, и ради быша вси по граду.

Теги: Знамение, 6632, 1124, 12 августа,

В лѣто 6632 [1124]. Пред вечернею поча убывати солнца и погыбе все. О, великъ страх! И тма бысть, и звѣзды быша, и месяць, и пакы нача прибывати въборзѣ, и наполнися, и ради быша вси.

Теги: Знамение, 6632, 1124,

Того же лѣта, августа 11, предъ вечернею нача убывати солнца, и погыбе все. О великии страхъ! и тма бысть, и звѣзды быша и мѣсяць; и пакы нача пребывати, и вборзѣ исполнися, и ради быша вси людие.

Теги: Знамение, 11 августа, 6632, 1124,

1138

В лѣто 6646 [1138]. Мѣсяца марта въ 9, на святыхъ 40, бысть громъ велии, яко слышахомъ вси чисто, в ызъбѣ сѣдяще.

Теги: Знамение, Память, 6646, 1138, 9 марта, Сорока Севастийских мучеников,

Въ лѣто 6646 [1138], мѣсяца марта въ 9, на память святыхъ 40 мученикь, бысть громь великь.

Теги: Знамение, Память, 6646, 1138, 9 марта, Сорока Севастийских мучеников,

1140

Лѣто 6648 [1140]. Марта въ 20 бысть знамение въ солнци, и толико оста, якоже бысть новъ мѣсяць 4 днии, пакы до захода наполнися.

Теги: Знамение, 1140, 6648, 20 марта,

Въ лѣто 6648 [1140], мѣсяца марта 20, бысть знамение вь солнци, и опять испольнися.

Теги: Знамение, 1140, 6648, 20 марта,

1141

В лѣто 6649 [1141]. Априля въ 1 бысть знамение на небеси дивно велми: 6 круговъ, 3 около, а 3 около оба полы солнца, и стоя мало не весь день.

Теги: Знамение, 1141, 6649, 1 апреля,

В лѣто 6649 [1141]. Преставися благовѣрныи великии князь Андрѣи Володимеровичь в Переяславлѣ месяца генваря 22. Егда же носяхуть и ко гробу, дивно бысть на небесѣхъ знамение: 3 солнца сияюще межди себе, и столпи 3-е от земля до небеси надо всѣми горѣ бяше, акы дуга, а месяць о себѣ стояше. И стояше знамения та, дондеже и погребоша его у церкви святого Михаила. И послаша новогородьци в Киевъ по сынъ къ Всеволоду, а Святославъ Олговичь убояся новогородьцев и бѣжа в ночи отаи съ Якуномъ. И новогородьци, сугнавъ Якуна на Плесѣ з братомъ его съ Прокопиемъ, бивше ту не до смерти и свергоша и с мосту, но Богъ избави и, прииде къ берегу, но взяша и у него 1000 гривенъ, а у брата его сто, и заточиша в чюдь. И после приведе ихъ к себѣ князь Юрьи Володимеричь и жены ихъ в Суздаль, и у себе держа в милости.

Теги: Знамение, Киев, Князь, Новгород, Новгородский, Переяславль Южный, Посадник, Смерть князя, Церковь, Новгородцы, Суздаль, Чудь, Псков, Андрей Владимирович, Юрий Владимирович, Михаила, Великий мост, Всеволод Ольгович, Святослав Ольгович, Якун Мирославиц, 1141, 6649, 22 января, Прокопий Мирославич,

Въ лѣто 6649 [1141], мѣсяца априля въ 1 день, бысть знамение на небеси дивно велми: 6 круговъ около, а три около обаполъ солнца, и стоа мало не весь день.

Теги: Знамение, 1141, 6649, 1 апреля,

1147

В лѣто 6655 [1147]. Убиша кияне Игоря Олговича, снемшемся вѣчемъ, и похитиша князя Игоря въ церкви святого Феодора, а онъ бяше въ черньцех и въ скимѣ, и мантию издраша, и изъ свиткы извлекоша, и емше и, изведоша изъ манастыря и убиша и септября 19, и везоша и на Подолие на торжище, и повергоша и нага. Володимеръ же посла тысяцьскаго Лазаря, и онъ повелѣ взяти князя Игоря людемъ, и они, вземше, покрыша его одежами своими, положиша и въ церкви святого Михаила. И на ту нощь Богъ прояви знамение велико, зажгошася над нимъ свѣщи всѣ, и наутрия приѣхавъ игуменъ, и везе и в монастырь святому Семеону, и тамо положиша и въ гробѣ.

Теги: Знамение, Игумен, Киев, Киевский, Князь, Монастырь, Погребение князя, Смерть князя, Церковь, Киевляне, Тысяцкий, Лазарь, Игорь Ольгович, 1147, 6655, 19 сентября, Бабин (Бабий) торжок, Владимир Мстиславич, Симеоновский, Подол, Михайловская Златоверхая, Федора Тирона,