Летописи

Выбранные теги: Очистить

Богородицы,


Новгородская первая младшего извода

Новгородская Карамзинская

Софийская первая летопись

Тверская летопись

1022

В лѣто 6530 [1022]. Прииде Ярослав к Берестию. В си же времена Мстиславу сущу Тмуторокани, поиде на касогы. Слышав же се князь Касожскыи Редедя, изыде противу ему, и ставшема обѣма полкома противу собѣ, и рече Редедя къ Мстиславу: Что ради губивѣ дружину межи собою, но снидевѣ ся сама бороти; да аще одолѣеши ты, то възми имѣние мое, и жену мою, и дѣти мои; аще ли язъ одолѣю, то възму твое всеѣ. И рече Мстислав: Тако буди. И рече Редедя к Мстиславу: Не оружием бо ся боревѣ, но борбою. И снястася бороти крѣпко, и борющимася има, и нача изнемагати Мстислав, бѣ бо великь и силенъ Редедя. И рече Мстислав: «О пречистаа Богородице, помози ми, аще бо одолѣю сего, съзижу церковь в имя твоеѣ». И се рек, удари имь о землю, и вынзе нож зарѣза Редедю; и шед в землю его, взя все имѣние, и жену его, и дѣти, и дань възложи на касогы. И пришед Тмутороканю, заложи церковь пресвятыа Богородиця и създа ю, яже стоит и до сего дне.

Теги: Киевский, Князь, Тмутараканский, Тмутаракань, Убийство князя, Церковь, 1022, 6530, Богородицы, Брест (Берестие), Касоги, Касожский, Мстислав Владимирович, Редедя, Ярослав Владимирович, Закладка,

В лѣто 6530 [1022]. Прииде великии князь Ярославъ к Берестию. В си же времена сущу Мьстиславу Тмуторокани, поиде на косогы. Слышавъ же се, князь касожескы Редедя изыде противу ему. И ставшима обѣма полкома противу себѣ, и рече Редедя къ Мьстиславу: «Что ради губивѣ люди межи собою? Но снидевѣ ся борати. Да аще ты одолѣеши, възми имѣние мое и княгиню мою, и дѣти моя, аще ли язъ одолѣю, то възму твое все». И рече Мьстиславъ: «Тако буди». И рече Редедя къ Мьстиславу: «Не оружием бо ся боревѣ, но борбою». И снястася бороти крѣпко, и борющимася има, и нача изнемогати Мьстиславъ: «О пресвятая богородица. Помози ми! Аще бо одолѣю сему, созижу церковь въ имя твое». И се рекъ, удари имъ о землю и выня ножь, и зарѣза Редедю, и шедъ в землю его, и взя все имѣние его и жену его, и дѣти, и дань положи на нихъ. И пришедшю Тмутороканю, и заложи церковь Святую Богородицю, и созда ю, яже стоить и до сего дни.

Теги: 1074, Киевский, Князь, Тмутараканский, Тмутаракань, Убийство князя, Церковь, 1022, 6530, Богородицы, Брест (Берестие), Касоги, Касожский, Мстислав Владимирович, Редедя, Ярослав Владимирович, Закладка,

О Редедѣ. Въ лѣто 6530 [1022]. Прииде великии князь Ярославъ кь Берестию. Въ си же времена брату его князю Мьстиславу Владимеровичу сущу Тмутороканю, и поиде на касогы. Слышавъ же князь Касожскыи, именемъ Редедя, изыиде противу ему, и ставшима обѣма полкома противъ себе, и рече Редедя кь Мстиславу: «Что ради губити намъ люди межи себя? Но снидемся сами боротися; да аще ты одолѣеши мнѣ, то възми имѣние мое, и княгыню мою и дѣти моа; аще ли азъ одолѣю, то възму твое все». И рече Мстиславъ: «Тако буди». И рече Редедя къ Мьстиславу: «Не оружиемъ бо ся боревѣ, но борбою». И сняста ся бороти крѣпко; борущима же ся има, нача изнемогати Мстиславь, Редедя же начаша одолѣвати ему, бѣ бо великь и силень; Мъстиславъ же начатъ молитися пресвятѣи Богородици, и рече: «О пресвятаа Богородице! Помози ми; аще бо одолѣю сему, съзижду церковь вь имя твое». И се рекь, удари имъ о землю, и выня ножъ зарѣза Редедю; и шедь въ землю его, и взя имѣние его, и жену его и дѣти его, и дань положи на нихь. И пришедшу ему Тмутороканю, исполни обѣть свои, заложи церковь святыа Богородица, и сьзда ю, иже стоить и до сего дне.

Теги: Киевский, Князь, Смерть, Тмутараканский, Тмутаракань, Убийство князя, Церковь, 1022, 6530, Богородицы, Брест (Берестие), Касоги, Касожский, Мстислав Владимирович, Редедя, Ярослав Владимирович, Закладка,

1065

В се же лѣто Всеславъ рать почалъ. В си же времена бысть знамение на западѣ, звѣзда велика, луча имуща кровавы, въсходящу с вечера по заходѣ солнечномъ и пребысть за 7 дни. Се же проявлеше не на добро. По семъ же быша усобици многы и нашествие поганыхъ на землю Рускую. Сии бо звѣзда бысть, аки кровава, проявляюще кровопролитие. В си же времена бысть дѣтищь въверженъ в Сетомль, его же дѣтища выволокоша рыболове в неводѣ, его же смотрихомъ и до вечера, и пакы ввергоша и въ воду. Бяше бо сице: на лицѣ ему срамнии удове, а иного нелзѣ сказати, срама ради. Предъ сим же временемъ и солнце пременися, и не бысть свѣтло, яко месяць бысть, его же невѣгласи глаголють снѣдаему сущу. Сии же бываютъ не на добро. Мы бо по сему разумѣемъ, яко же древле при Антиохи въ Иерусалимѣ ключися внезаапу по всему граду за 40 дни являтися на въздусѣ на конехъ рыщущимъ въ оружии, злато имуща одежа, и полкы обоямы являются, оружиемъ движающимся. Се же проявляаше нахожение Антиохово, нашествие рати на Иерусалимъ. По сем же при Неронѣ царѣ в том же Иерусалимѣ восия звѣзда въ образъ копеины надъ градом. Се же имаше нахожение рати от римлянъ. И пакы бысть при Устиянѣ цари, звѣзда восия на западѣ, испущающе луча, юже прозывааху блисталницю, и бысть блистающе 20 дни. По сем же бысть звѣздамъ течение съ вечера до утрия, и мнѣти всѣмъ, яко падаютъ звѣзды. И пакы солнце безъ лучь сияше. По семъ бо крамолы человекомъ и умертвия бяше. Пакы же при Маврикии цари бысть сице: жена дѣтищь роди безъ очию и без рукъ, въ чреслехъ бѣ ему рыбеи хвостъ прирослъ. И песъ родися о шти ногъ. Въ Африкии же родистася два дѣтища, единъ о четырех ногахъ, а другыи о дву главъ. По семъ же бысть при Костянтинѣ иконоборцѣ, сына Леонова, течение звѣзьдное 1 бысть на небесѣхъ: отторгаху бо ся на землю, яко видящимъ имъ, мнѣти кончину сущу. Тогда же и въздухъ възлияся повелику. В Сурии же бысть трусъ великъ, земли рассѣдшися трии поприща, изыде дивно изъ земли мьска, человѣчиимъ гласомъ глаголющи, проповѣдающе нашествие языкъ, еже и бысть, наидоша бо срачини на землю Палестиньску. Знамения6 бо въ небеси или въ звѣздахъ, или въ солнцѣ, или птицами, или етеромъ чимъ не на добро бываеть, но сия знамения бывают на зло, или проявление рати, или гладъ, или смерть проявляетъ. Ростиславу сущу Тмутороканю и емлющу дань у касогъ и у иныхъ странъ. Сего убоявшеся, греци послаша с лестию Котопана, оному же пришедшу къ Ростиславу и ввѣрившуся ему, чтяше и Ростиславъ. Единою же пьюще Ростиславу с боляры своими, рече Котопанъ Ростиславу: «Княже, здравъ буди! Хощу ти пити». Князь же рече: «Пии!». Он же, испивъ половину, а половину дасть князю пити, дотиснувъся палцемъ въ чашу, бѣ бо имѣя подъ ногтемъ растворение смертное, и вдасть князю, урекъ смерть до дни осмаго, князю же испившу чашу. Котопанъ же, пришедъ къ Корсуню, поведааше, яко в сии день умре Ростиславъ, яко же и бысть. Сего же Котопана корсуньстии людие камениемъ побиша. Бѣ бо Ростислав мужь добръ на рати, възрастомъ лѣпъ и лицѣмъ красенъ, и милостивъ убогымъ. Успе месяця 18 февраля въ 3 день, и тамо положенъ бысть въ церкви Святыя Богородица.

Теги: Византия, Знамение, Князь, Погребение князя, Русь, Смерть князя, Тмутараканский, Тмутаракань, Убийство князя, Царь, Церковь, Богородицы, Боярин, Византийский, Касоги, Полоцкий, Иерусалим, Император, Корсунь, Сетомля, Всеслав Брячиславич, Греки, Дань, 1065, 6573, Ростислав Владимирович, Антиох, Нерон, Юстиниан, Маврикий, Африка, Константин V, Лев III, Сирия, Палестина,

1066

В лѣто 6574 [1066]. Ростиславу сущю Тмутороканю и емлющю дань у касогъ и у иных странъ, сего же убоявшеся грѣци, послаша с лестию катопана. Оному же пришедшю къ Ростиславу съ дружиною своею и ввѣрившюся ему, и чтяше его Ростиславъ. Единою же пиющю Ростиславу съ дружиною своею, рече котопанъ: «Княже, хощю на тя пити». Оному же рекшю: «Пии». Он же испивъ половину, а половину дасть князю пити, дотькнувъся палчемъ в чашю, бѣ бо имѣя под ногьтемъ растворение смертное, и дасть князю, урекъ смерть до дне осмаго. Оному же испивъшю, котопанъ же пришед къ Корсуню, повѣдаше имъ, яко в сии день умрет Ростиславъ; якоже и бысть. Сего же котопана побиша камениемь корсуньстѣи людие. Бѣ же Ростиславъ мужь добръ на ратѣ, и възрастомъ же лѣпъ, и красень лицемъ, и милостивъ убогымъ. Умре же мѣсяца февраля въ 3 день, и тамо положенъ бысть въ церкви святыя Богородица.

Теги: Князь, Тмутараканский, Тмутаракань, Убийство князя, Церковь, Богородицы, Касоги, Корсунь, Греки, Ростислав Владимирович, 1066, 6574, Корсуняне, 3 февраля,

В лѣто 6574 [1066]. Ростиславу сущу в Тмуторокани, имающи дань у касогъ и у инѣх стран, сего же убоявшися, греци послашя с лестию копана. Оному же пришедшу к Ростиславу, и ввѣрившуся ему, чтяшет и Ростислав. Единою же пиющу Ростиславу с дружиною своею, рече копан Ростиславу: Княже, с дружиною своею здрав буди! Хощу на тя пити. Он же рече: "Пии". Копанъ испивь половину, а половину вда князю пити, дотиснувься палцемь в чашу, бѣ бо имѣа под ногтемь растворение смертное, и вдасть князю, урек смерть до дни осмаго. Оному же испившу. Копан же, пришед к Корсуню, повѣдаше, яко в сии день умрет Ростислав, якоже и бысть; сего же Копана побишя камениемь корсунстии людие. Бѣ бо Ростислав муж добль на рати, възрастом лѣпъ и лицем красенъ, и милостивь убогым. Успе месяца февраля 3 день, и тамо положен бысть в церкви святыа Богородица

Теги: Князь, Тмутараканский, Тмутаракань, Убийство князя, Церковь, Богородицы, Касоги, Корсунь, Греки, Ростислав Владимирович, 1066, 6574, Корсуняне, 3 февраля,

Въ лѣто 6574 [1066]. Ростиславу Владимировичю Новогородцкому сущу Тмутораканю, и емлющу дань у Касогъ и у иныхъ странь, сего убоявшеся Греци, послаша къ нему съ лестию Котопана, съ отравою, еже смертвити его; оному же пришедшу къ Ростиславу, и бившу ему челомъ въ службу, Ростиславъ же приать его, и чтяше его и ввѣрившися ему. Единою же пиющу Ростиславу з боляры своими, и на томъ пиру испи Котопанъ, кь князю рече: «здравъ буди, княже! хощу ти пити»; князь же рече: «пии.» Онъ же испивь половину, а другую половину дасть князю пити, дотиснувся палцемъ въ чашу, бѣ бо имѣа подъ ногтемъ растворение смертное, и подавъ чашу, рекъ до осмаго дне смерть. Бѣ же тои пирь на възвращение мощемъ Иоанна Златоустаго. Князь же того не разумѣвь, испи чашу, Котопанъ же тое нощи побѣже, и пришедшу ему въ Корсунь, повѣдаше, яко въ сии день Ростиславь умретъ, якоже и бысть; и убиша Корсунци Котопана камениемъ. Бѣ бо Ростиславъ мужъ добрь, възрастомъ лѣпъ и лицемъ красень, на рати легокь и храбръ, и милостывь кь убогымъ; успе мѣсяца февраля въ 3 день, тамо и положень бысть въ церкви святыа Богородица, юже създалъ Мьстиславъ Володимеричь.

Теги: Князь, Новгородский, Погребение князя, Смерть князя, Тмутараканский, Тмутаракань, Убийство князя, Церковь, Богородицы, Боярин, Касоги, Мстислав Владимирович, Корсунь, Греки, Дань, Ростислав Владимирович, 1066, 6574, Корсуняне, 3 февраля, Иоанн Златоуст,

1117

В то же лѣто игуменъ Антонѣи заложи церковь камену святыя Богородица манастырь.

Теги: Антоний, Игумен, Монастырь, Церковь, Богородицы, Закладка, Антониев, 1117, 6625,

В то же лѣто игуменъ Антон заложи церковь камену святыа Богородица в манастырѣ.

Теги: Антоний, Игумен, Монастырь, Церковь, Богородицы, Антониев, Заложение, 1117, 6625,

Того же лѣта игумень Антонии заложи церковь каменну святую Богородицу въ манастырѣ. Того же лѣта преставися Новогородскии посадникъ Добрыня.

Теги: Антоний, Игумен, Монастырь, Новгородский, Посадник, Смерть, Церковь, Богородицы, Антониев, Заложение, 1117, 6625, Добрыня,

1119

Того же лѣта сверьшена бысть церкви святаа Богородица, въ Новѣгородѣ, въ манастыри Антонова.

Теги: Монастырь, Новгород, Церковь, Богородицы, 6627, 1119, Антония,